Opitpa sitten pelaamaan Texas Holdem Pokeria tai olet kokenut veteraani pokeripöydissä, pokeritaitojesi oppiminen ja/tai parantaminen on jatkuva prosessi. Tämä oppimisprosessi on helpompaa ja tehokkaampaa, jos tunnet ja ymmärrät yksilöllisen oppimistyylisi. Yksilöllinen oppimistyylisi sisältää luonnollisen prosessin, jonka avulla hankit ja muistat helpoimmin uutta tietoa ja tietoa. Kasvatustutkimus on tunnistanut kolme perusoppimistyyliä. Ne ovat kuuloisia, visuaalisia ja tuntokykyisiä, joita kutsutaan joskus kinesteettisiksi.
Jokaisen oppimistyylin nimi määrittelee melko hyvin oppimistyylin. Auditiivinen oppimistyyli liittyy kuulemiseen ja kuunteluun. Visuaalinen oppimistyyli sisältää silmät näkemisen ja katselun kautta. Tuntevaan eli kinesteettiseen oppimistyyliin kuuluu koskettaminen ja tunteminen. Kuten näette, jokainen näistä oppimistyylistä sisältää vähintään yhden viidestä aistista Kuulo, Näkeminen, Kosketus, Haistaminen ja Maistaminen. Vauvojen varhainen oppiminen on täysin sensorista, koska vauva pommitetaan aistillisilla ärsykkeillä. Vauvan sensoriset reseptorit keräävät tätä aistinvaraista päivämäärää valtavia määriä kehittäen monimutkaisen neuronireittien järjestelmän, joka kuljettaa tietoa aivoihin. Aluksi Maku ja haju ovat erittäin tärkeitä vauvan oppimisessa. Vauvan ensimmäinen oppiminen tapahtuu kuulemalla, haistamalla ja näkemällä, kun se muodostaa siteen äitiinsä. Maku antaa vauvan tehdä ensimmäiset todelliset valintansa hyväksymällä tai hylkäämällä ruokaa. Maku ja haju ovat edelleen tärkeässä roolissa oppimisessa läpi elinikäisen oppimisen ensisijaisesti nautinnon ja välttämisen kautta. Miellyttävän tuoksuisia ja makuisia tuotteita tulee etsiä, kun taas pahanhajuisia tai makuisia tuotteita tulee välttää. Näkeminen, kuuleminen ja koskettaminen ovat perusta suurimman osan korkeamman tason oppimisesta, joka tapahtuu lapsuudessa, nuoruudessa ja aikuisuudessa. Yksilöt kehittävät aistinvaraisen mieltymyksen uuden tiedon hankkimiseen ja muistamiseen, mikä sitten määrittää heidän yksilöllisen oppimistyylinsä.
Auditiivinen oppija oppii parhaiten kuulemalla ja kuuntelemalla. He ymmärtävät ja muistavat kuulemansa asiat. Visuaaliset oppijat oppivat lukemalla ja katselemalla kuvia. He ymmärtävät ja muistavat asioita näkemällä. Tunteva oppija oppii ja muistaa parhaiten, kun hänen oppimisprosessinsa sisältää koskettelun ja tekemisen, jossa fyysinen aktiivisuus on osa oppimisprosessia. Nämä oppimistyylit tulevat käyttöön kaikissa tilanteissa, joissa otetaan käyttöön uusia tietoja tai taitoja.
Aloittelevan pokerinpelaajan oppimiskäyrä on paljon suurempi kuin kokeneen pokerinpelaajan. Aloitteleva pokerinpelaaja tutustuu uuteen sanastoon, uusiin prosesseihin ja uusiin ongelmanratkaisutaitoon. Kokenut pelaaja rakentaa jo hankkimiaan tietoja ja taitoja. Molemmilla pokerinpelaajaryhmillä on parhaat mahdollisuudet omaksua uusi tietonsa, jos he käyttävät oppimisprosesseja, jotka parhaiten sopivat heidän luonnollisiin järjestelmiinsä tiedon hankkimiseen ja säilyttämiseen. Kun jokainen yksilö kerää uutta tietoa ja uusia taitoja, he kehittävät aistinvaraista mieltymystä tämän aistidatan keräämiseen ja säilyttämiseen. Tämä mieltymys on heidän yksilöllinen oppimistyylinsä.
Tämän artikkelin osassa 2 tutkimme auditiivista oppimistyyliä määrittääksemme, mitä auditiivinen oppija voi tehdä varmistaakseen optimaalisen menestyksen oppimiskokemuksistaan. Tarkastelemme prosesseja, jotka ovat tehokkaimmat ja minkä tyyppisiä oppimateriaaleja tarvitaan heidän oppimistehtäviensä suorittamiseen parhaalla mahdollisella menestyksellä.